top of page

Kerajaan Negeri Melaka Promosi Pelancongan melalui Aplikasi ‘Melaka eXcess’



Kerajaan Melaka secara aktif mempromosikan kempen pelancongan yang dinamakan 'Dream Now, Travel Later' untuk menghidupkan kembali sektor pelancongan negeri yang terjejas oleh wabak Covid-19.


Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Warisan dan Kebudayaan negeri, Datuk Muhamad Jailani Khamis berkata, kempen itu, dari 1 Jun hingga 31 Disember, boleh diakses melalui platform dalam talian yang dinamakan 'Melaka eXcess' yang boleh dimuat turun dari Google Play dan App Store.


Katanya, kempen itu membolehkan pelbagai pemain pelancongan di negeri ini menawarkan harga potongan mulai dari 10 peratus untuk tiket masuk ke destinasi, produk dan perkhidmatan mereka.


"Sehingga kini, 80 pengusaha sektor pelancongan di Melaka telah mendaftar di bawah aplikasi Melaka eXcess dan kami menjangkakan lebih banyak lagi yang akan diikuti dalam masa terdekat untuk mempromosikan produk atau perkhidmatan mereka," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan bantuan kit makanan kepada 350 orang Melaka yang berdaftar penunggang beca di sini hari ini.

Mengulas lanjut, Jailani berkata antara destinasi pelancongan yang menyertai kempen ini adalah Melaka Wonderland, Crocodile Park, River Cruise, Zoo Melaka, Taming Sari Tower, Mamee Jonker House and Toy Museum serta Melaka Sentral dan Panorama Melaka.

Katanya, pelancong yang membeli tiket melalui aplikasi itu juga layak mendapat cabutan bertuah yang menawarkan pelbagai hadiah seperti Perodua Alza dan pulangan kredit berjumlah RM5 juta. – Bernama

Untuk Tempahan Tempat & Pakej, Klik Disini

SUMBER:

BERNAMA

41 views0 comments
bottom of page